http://www.test.rowery650b.eu/images/stories/news/Rowery/author%20aray/img01aa5db154e474323f561c354fba1b82.jpg

Odnośnie tego okazania nr 1 to lekka nieścisłość, bo juz jakiś czas temu publikowaliśmy maskowane foto ukazujące zarys projektów bujanych fulli czeskiego producenta. Jak się okazuje, pierwszy raz nie kłamaliśmy. Dziś mamy do ujawnienia garść fotek, może akurat ktoś się zainteresuje

Mateusz Nabiałczyk

Żeby nie było, iż w powyższym stwierdzeniu odnośnie prawdomówności jest więcej, niźli krzta prawdy, to zaznaczę, że wszystko, co teraz przeczytacie to moja prywatna rozkmina, a nie dane od producenta. Niestety na fakty musimy czekać do targów Eurobike, ale może z tym wróżeniem z fusów nie będzie aż tak źle.

Ofiarą obiektywu padla wersja alu bazująca na modelu A-Ray pod koła 26”. Co to oznacza w przypadku prezentowanego 29era? Stop 6061 T6, masa ramy z damperem nie powinna przekroczyć 3kg.

img01aa5db154e474323f561c354fba1b82

Jak to powinno jeździć? Ano jak każdy czterozawias, czyli przyjemnie wybierać wszystkie nierówności, ale jednak trochę bujać. Oczywiście ma to swoje wady i zalety, ale w kontekście rozmów o maszynie XC ściganty mogą się skrzywić. Czy słusznie? Stawiany za punkt odniesienia Epic również ma 4 osie obrotu i choć Author nie ma Braina to damper posiada dźwignię pozwalającą na wyeliminowanie nieporządanej pracy. Poza tym tutaj 100mm skoku nie widać, więc i skala ewentualnego problemu z założenia mniejsza.

Asymetryczne widełki, stożkowa główka, mocnowanie hamulca PM, czy przykręcana do ramy przednia zmieniarka średnio współgrają ze składającym się z 4 elementów węzłem główki ramy. Oczywiście tak jest sztywniej, pewniej, bezpieczniej, ale myślałem, że czasy gussetów w tym miejscu odeszły w niepamięć...przynajmniej w świecie Cross Country.

imgeb0d6c21f5acc591144984526407949fimg04647e309102b67148720dcdb7194b29imgd35af77324a6c6eb9a92494f4458604a

Mimo wszystko konstrukcja wygląda przyzwoicie. Ręka mi nie drży, gdy piszę, że jest potencjał na sprzęt maratonowy, więc chyba źle nie jest.

img263fda20ecf77863e5e84d4d09e598a6

Tym bardziej, że geometria zapewne jest bliska sztywniakom Authora, a to oznacza przyzwoite kąty, długą górną rurę i...ogon 450mm. W fullu łatwiej to przełknąć, pytanie tylko, czy aby tu nie będzie z 460-465? Może nie, bo przecież sam Direct Mount przedniej przerzutki pozwala zaoszczędzić dobry centymetr.

img4063c9497266b93de27d5b7c96ce34d8

Zmierzając ku końcowi – osprzęt wydaje się być ‘katalogowy’, więc chyba mogę powiedzieć, że cieszy mnie widok oryginalnych kół ze stajni CB, Manitou Tower Pro i pełna grupa SLX.